czwartek, 17 stycznia 2013

bieganie z muzyką vol. 1


Na każdym zwykłym blogu o bieganiu czy ogólnie o fitnessie pojawia się prędzej czy później temat muzyki, której ćwicząco-biegający słuchają w czasie rekreacji. Wiem, bo czytam je wszystkie. Ja również opiszę moje ulubione biegowe utwory.
I nie będzie mi przeszkadzał fakt, że nie słucham muzyki w czasie biegania, bo pewnie bym się zabił. Dodatkowo poprzeczkę wieszam sobie wyżej niż pozostali, dlatego wśród moich muzycznych propozycji będą tylko te, które w bezpośredni sposób mówią o bieganiu i jego zdrowotnych korzyściach. I jeszcze jedno – tym, którzy nie znają języków obcych będę pokrótce tłumaczył teksty piosenek, których rytm, nastrój i tempo sprzyjają biciu rekordów na ulicach, bieżniach i górskich szlakach. Miłego odbioru!

Pierwszy z moich ulubionych utworów to nieśmiertelny „BOB” nieśmiertelnego duetu OutKast. Tytułowe „BOB” to skrót od słów „Bieganie, o bieganie!”. To dzieło wielopiętrowe. W warstwie słownej zachęca do robienia interwałów, za to prawdziwy majstersztyk zawarty jest w strukturze utworu. Jeśli porządnie go przeanalizujecie dowiecie się, że kompozycja jest ułożona wg tego samego klucza, wg którego należy robić interwały. Jeśli chcecie, sprawdźcie to sami. Jeśli nie chcecie, to nie sprawdzajcie, bo to i tak nieprawda.


Druga propozycja to nieśmiertelny utwór nieśmiertelnej Giusy Ferreri pod tytułem „Novembre”. Tytuł tej piosenki, dosłownie tłumacząc z włoskiego, to „kwiecień”. Opowiada o przyjemnościach związanych z wiosennymi przebieżkami i lekkości truchtu wypracowanej w styczniowych zaspach śniegu. Idealny rytm do wolniejszych wybiegań.



Ostatnią dzisiejszą propozycją jest nieśmiertelna piosenka „Leave Us Alone” nieśmiertelnego Gentlemana. Tytuł oznacza „Gońcie mnie!”, a słowa są zachętą do zabawy w ganianego. „Teraz ja uciekam, a wy mnie łapcie, biegajcie jak gepardy, zdejmijcie te kapcie” – to dosłowne tłumaczenie słów utworu dźwięczy mi w uszach za każdym razem, gdy jadąc do pracy marzę o tym, żeby pobiegać po parkach na Woli.



Już niebawem kolejna porcja wspaniałej muzyki do biegania!